7 pysznych smoothie – sezon zimowy

Dobra, przyznam się. Gdyby nie aparat ortodontyczny, nie wiem kiedy pierwszy raz zrobiłabym jakieś smoothie. A teraz nie rozumiem, jak ja mogłam bez tego żyć? Średni czas przygotowania – 5 minut. Smak w skali 1 do 6 – oczywiście 6. Stopień trudności przygotowania – zerowy. Czas zmywania po przygotowaniu – 1 minuta. Koszt – znikomy. No więc jak ja mogłam wcześniej tego nie robić? 

Nadrabiam zaległości i ostatnimi czasy piję je codziennie. To mój sposób na owoce w diecie, bo z aparatem znacznie prościej jest je wypić niż pogryźć. Kombinować można na dziesiątki sposobów, ale sama zanim zrobiłam swoje pierwsze smoothie, zaczęłam od poszukiwania inspiracji w sieci. Dlatego dziś dorzucam swoje :). Jak już przebrniecie przez zdjęcia, na końcu wpisu jest jeszcze kilka wskazówek dotyczących przygotowania.

A jeszcze na wstępie muszę przyznać, że staram się nie łączyć w jednym miksie więcej jak trzech składników. Chcę aby smaki były wyczuwalne, a jak wymieszam ich więcej, robi się z tego po prostu „smak wieloowocowy”.

1. Ananas + kaki/sharon/persymona

smoothie8a

2. Pomarańcza + banan + kiwi

smoothie1

3. Ananas + kiwi

smoothie3

4. Pomarańcza + jabłko + szpinak

smoothie5

5. Kilka cząstek grapefruita + pomarańcza + banan

smoothie6

6. Kilka cząstek grapefruita + pomarańcza + kiwi (jeśli smak jest zbyt cierpki – można dodać trochę miodu)

smoothie7

7. I na szarym końcu tylko ze względu na przypadkowe zdjęcie – Mango + banan + pomarańcza

smoothie4

Aha! Ważna sprawa! Pamiętajcie aby do smoothie, sałatek owocowych i innych takich przekąsek dodawać niewielką ilość jakiegoś oleju. Witaminy A,D,E,K są rozpuszczalne w tłuszczach, dlatego warto dostarczyć je organizmowi wraz z taką bombą witaminową, jaką niewątpliwie jest smoothie.

smoothie2

A żeby smoothie było jeszcze zdrowsze można dodać do niego jakieś zdrowe dodatki nie wpływające na smak np. otręby owsiane/zarodki pszenne lub mielone siemię lniane. 

Powiedzcie jakie połączenia Wy lubicie najbardziej?

Kategorie: Odżywianie, Zdrowe ciało

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

  • Tak narobiłaś mi smaka, ze teraz nie wiem po jakie owoce pobiec do sklepu:D:D Chyba kupię ich sporo, i będę testować:D

  • Mniam, mniam! A blendujesz same owoce? Nie dodajesz jogurtu albo mleka?

    • Nie 🙂 smoothie jest z samych owoców, ewentualnie z dodatkiem wody/lodu.

  • Ja lubię każde smoothie, w którym jest mango… Chociaż nie wiem czy to kwestia smaku czy po prostu miłych, wakacyjnych wspomnień 😉 Nigdy nie wpadłam za to na pomysł, żeby dodać szpinaku! :O Tak bardzo muszę spróbować!!

    • Spróbuj, bo szpinak nie zmienia negatywnie smaku, a dostarcza dodatkowe wartości odżywcze 🙂

  • super pomysły, napewno któryś wykorzystam bo też ostatio jestem wielką fanką smoothies :))) pozdrawiam!

  • Nieźle namieszałaś;-)
    U mnie wszelkie kombinacje zawsze w połączeniu z maślanką-uwielbiam jej posmak i delikatne szczypanie w język w koktajlach;-)

  • Bomba! potrzebuję tylko sprzętu do zmiksowania tego 😉

  • Uwielbiam smoothie. Od jakiegoś roku to stały element mojego menu. Mój faworyt to pomarańcza, banan, szpinak. Albo jabłko, banan, pomarańcza i natka pietruszki 🙂

  • Uwielbiam koktajle, na pewno jakiś przetestuje 🙂

  • eM

    koktajle tą super, jestem osobą, która nie lubi owoców takich w całości zjem ew. banana, ale w koktajlu zjem wszystko 🙂 lata temu pomyślałam ze to jedyny sposób aby zjeść owoce, które omijam z daleka. do moich dodaje, często ziaren , otręby, miód, słonecznik, jogurt, maślankę , wodę, różne , to na co mam akurat ochotę. banan + mango +awokado – polecam 🙂 często dodaje również zarodki pszenne, ale tu uwaga, zmieniają smak na przy większej ilości, ale są mega zdrowe.
    Pozdr.

  • Rany, ale narobiłaś mi ochoty. Muszę koniecznie zrobić jutro na śniadanie!

  • Ostatnio cały tydzień jadłam tylko warzywa, owoce i czułam się świetnie. Ups, zapomniałam dodać, że nie mogłam się obejść bez czekolady 🙂 Nie wiem teraz czy to zasługa witamin, czy cukru, że było mi tak cudownie .. 😉

  • Połączenie mango, banana i pomarańczy – to musi być pycha! Ja wczoraj piłam pomarańczę, banana, kiwi i jabłko 🙂 Dobrze wiedzieć o tym oleju!

  • Nr 4 <3

  • Ty naprawdę jesteś jak lifemenadżer, normalnie robię to co piszesz, spróbowałam rolek a teraz to…no genialne!

    • Hihi, z założenia miałam menadżerować tylko swoim życiem 😉 a jak było na rolkach? 🙂

  • Jejku jakoś nigdy nie pomyślałam o tłuszczu! Fatalnie, muszę koniecznie to zmienić…

  • Aleź mi smaka narobiłaś 😀

  • Magda Przemek

    Blendujesz blenderem recznym czy uzywasz innego cudownego narzedzia:))?

    • Ręcznym, ale już mi się marzy jakieś inne cudowne narzędzie 🙂

  • Olenka

    Smoothies żądzą! Wczoraj piłam marakujowe (wspomnienia z Tajlandii mmm, gdzie codziennie takie pilam!). Dzisiaj robię z mango, szpinakiem i odrobinką przezdrowej spiruliny! Nie chcąc zaburzac smaku, rozrzedzam swoje smoothies wodą przegotowaną lub jakąś inną, którą mam pod ręką, nie sokami. Moc i zdrowie w jednej wysokiej szklance to jest to <3 Polecam!