Inspiracje śniadaniowe – 10 moich śniadań cz. 4

Robiąc porządki na blogu, zorientowałam się, że w pewnym momencie zaprzestałam dodawania wpisów z inspiracjami śniadaniowymi. Myślę, że warto do tego wrócić 🙂 

1. Na pierwszym miejscu mój absolutny numer 1 ostatnich tygodni (a może miesięcy?). Powiedziałabym nawet, że to moje totalne uzależnienie… Sałatka owocowa z dodatkiem jogurtu greckiego i zdrowych dodatków – różnego rodzaju orzechów (np. brazylijskich, nerkowców, migdałów), nasion (chia, słonecznika, zmielone siemię lniane), otrębów żytnich i owsianych… Czasami dla urozmaicenia dodaję też trochę oleju kokosowego (lub wiórki kokosowe), albo zamiast tymi dodatkami posypuję całość domowa granolą. Ale i tak to śniadanie nigdy nie smakuje tak samo, bo możliwości miksowania owoców jest bardzo wiele. 

sałatka_owocowa_z_jogurtemdomowa_granola_z_patelni

2. Skoro już jesteśmy przy sałatkach owocowych to bardzo polecam tę z grejpfruta i banana, która była w pierwszym odcinku ZdrowoManii

sałatka_z_grejpfrutem

Pyszna jest też w wersji z awokado i z suszoną miętą (kiedy zabraknie świeżej).

sałatka_owocowa

3. Placki jaglane – przepisu na nie póki co nie dodawałam na blogu, bo cały czas go dopracowuję (placki kiepsko się smażą, są bardzo delikatne). Jak go wypracuję – będzie tutaj albo w ZdrowoMańce. 

plackijaglane

4. Placki owsiane – przepis był na blogu we wpisie o płatkach owsianych. Dość często je robię bo są proste i bardzo sycące. 

żyć_zdrowo_nie_zwariować

5. Owsianka bez gotowania, czyli Muesli Birchera, albo surówka piękności Heleny Rubinstein 🙂 – nadal często u mnie gości, w różnej postaci…

musli

6. Budyń jaglany – moja miłość, niezmiennie 😉

budyń_jaglany

7. Bardzo rzadko jem na śniadanie kanapki, ale jeśli już – najchętniej sięgam po takie z własnoręcznie przyrządzonymi pastami. Bardzo lubię pasztety sojowe – pomidorowy lub pieczarkowy. Pasztet pomidorowy budzi jakieś kontrowersje, bo jedna moja koleżanka go jadła i chwaliła, że pyszny, a druga powiedziała, że jadła u znajomych (z tego przepisu) i był (cytuję) „obrzydliwy”. Cóż, jak widać wszystko jest kwestią smaku 😉 ja obie wersje uwielbiam, szczególnie z ogórkiem kiszonym, tak jak w dzieciństwie jadałam zwykłe pasztety. 

pomidorowy_pasztet_sojowy pasztet_sojowy_pieczarkowy

 8. Skoro już jesteśmy przy kanapkach – uwielbiam twarożek z rzodkiewką, szczypiorkiem, ogórkiem i kukurydzą. 

śniadanie_1

9. No dobra, jednak znajdzie się więcej tych kanapek 😉 te są z pesto, miksem kiełków, rukolą, pomidorem i oliwkami. Więcej pomysłów na podobne kanapki znajdziecie tutaj

śniadanie_2

10. I na koniec… Śniadanie awaryjne, czyli takie do spożycia w ekspresowy sposób, nawet do zabrania na wynos. A u mnie czasami takie śniadanie jest jedyną opcją ze względu na ból zębów. I tu się pożalę, że przeżyłam w tym tygodniu najgorszą dobę w swoim aparatkowym życiu. Koszmarny ból, nieprzespana noc, brak możliwości zjedzenia czegokolwiek… To było gorsze chyba nawet od samego założenia aparatu, bo po zmianie wyciągów na mocniejsze (i co najgorsze podwójne), bolą mnie nie tylko wszystkie zęby ale i pół twarzy.

Ale do rzeczy – to śniadanie to zwykła owsianka (taka w wersji zalewanej, niegotowanej) zmiksowana blenderem. Płatki owsiane z mlekiem i dowolnymi owocami (na zdjęciu banan i nektarynka) miksujemy na koktajl i gotowe. Bardziej sycące od zwykłego koktajlu, a wciąż proste do spożycia – czy to w sytuacji kiedy nie mamy zębów 😉 czy kiedy chcemy zabrać śniadanie na wynos. 

śniadanie_3

Jak widać – jestem wielką fanką śniadań na słodko i o tej porze dnia królują u mnie owoce. To dlatego, że jadam je głównie rano, najchętniej na czczo, ewentualnie później przed jakimś posiłkiem. 

Kiedyś uwielbiałam zjadać na śniadanie jajecznicę, ale od kiedy nie jem mięsa ssaków, robię to zdecydowanie rzadziej… Niestety, jajecznica bez odrobiny kiełbasy nie smakuje (dla mnie) już tak samo. 

Pozostałe inspiracje śniadaniowe znajdziecie tu: 1,2 i 3

A Wy co najchętniej jecie na śniadanie? 

 

Kategorie: Odżywianie

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

  • Kaśka

    Pychota! Ja też na początku po założeniu aparatu mieliłam owsiankę i często do niej wracam po wizytach u ortodonty.

  • Zrobiłam się mega głodna! Placuszki będę musiała wypróbować, choć rano zwykle nie chce mi się nic smażyć i gotować. Ale może pora się przełamać 🙂

  • Bardzo pysznie to wszystko wygląda, trzeba będzie popróbować 🙂

  • Świetne inspiracje!
    A jeśli chodzi o placki z kaszy jaglanej, kiedyś znalazłam fajny przepis na blogu Aliny z Design Your Life. Robiłam kilka razy i zawsze się udają 🙂

  • Jak to wszystko pysznie wygląda.
    No, a ja czasem niestety nie jem śniadań, a to dlatego, bo pewna osoba ( opowiadałam ci zresztą ) nie kupi nic na śniadanie i żyj tak cały dzień. Ale jak tylko będę na swoim, będę się wzorować. Czy na tobie, czy na Różowej Klarze, bo te śniadania to robicie przepyszne 🙂

  • Wszytskie wygladaja rewelacyjnie!

  • O 😀 dzięki za inspiracje! Nie wszystkie propozycje się dla mnie nadają (aparat uprzykrza mi życie jak tylko może! – kiedy ja w końcu będę w stanie zjeść orzechy!) ale placuszki, owsiankę i kanapki chętnie wypróbuję 🙂 PS. strategia przyzwyczajania mojego organizmu do jedzenia śniadań działa 😀

  • Saphira

    Same pyszności ♥♥

  • Muszę wreszcie zrobić użytek z kaszy jaglanej. Zdjęcia takie smaczne, że gdybym właśnie nie zjadła zupy, pewnie rzuciłabym się na jedzenie 😀

  • Jadłam już musli z Twojego przepisu i jest pyszne, a z listy najbardziej zainteresowała mnie sałatka z orzechami 🙂 Niestety jakoś tak mam, że nie umiem najeść się owocami na śniadanie i zawsze potem chodzę głodna. Coraz częściej robię zwykły omlet z awokado lub zajadam pomidory z domowym serem z jogurtu.

    • Po owocach szybki głód to normalka, dlatego warto dodać do tego jakieś węglowodany złożone… Ja jako że pracuję w domu i po 1-2h mogę sobie zrobić kolejne śniadanie, to mi to tak bardzo nie przeszkadza i zdarza mi się zjeść tę sałatkę samodzielnie, a potem dopchać się czymś jeszcze.

  • pyszne śniadania :)! ja muszę spróbować zrobić domowy twarożek z miętą albo pokrzywą bo też podobno jest pycha :))))

    • nooo, a teraz wiosenna pokrzywa chyba jest najlepsza 🙂 jadłam kiedyś i bardzo mi smakowała 🙂

  • Narobiłaś mi ochoty na… kanapkę z twarożkiem i rzodkiewką 😀 ale do takiej kanapki obowiązkowo musi być domowy chleb autorstwa mamy. Co do sałatek owocowych – uwielbiam, niestety minus jest taki że po prawie samych owocach dość szybko znów jestem głodna.

    • Mnie też owoce nie wystarczają na długo, trudno się dziwić, to praktycznie same cukry proste 🙁 ale szczerze mówiąc ja po wszystkim szybko robię się głodna, mam dobry metabolizm i najchętniej jadłabym co 2-3h. Co jest upierdliwe kiedy noszę wyciągi ortodontyczne 🙁

  • Wszystko wygląda pysznie 🙂

  • oooch, wspaniale wyglądają te Twoje śniadanka ; ) u mnie też codziennie raczej owocowo. teraz praktycznie kazdego dnia przygotowuję sobie owsiano-bananową kaszkę mannę (gotuję mleko z otrębami owsianymi i kaszą, dodaję zblendowanego banana). najlepszy posiłek w ciągu dnia : )

  • Posypywanie kanapek kukurydzą! Myślałam, że nikt poza mna tego nie robi, wszyscy tylko do sałatki, a to takie pyszne. I co z tego, że spada.

    Ten koktajl jest mega, na pewno wypróbuję. Zdradź proszę, w czym go nosisz, w zwykłej butelce? Czy może są jakieś specjalne bidony?

    Uwielbiam jeszcze twarożek/serek grani: z kawałkami pomidora, ze szczypiorkiem albo z jajkiem. Mega sycące!

    • Jeśli zabieram koktajl na wynos to wlewam go do zwykłego słoika 🙂 takiego jak na zdjęciu.

      Kukurydzę dodaję tylko do tej pasty, jest wymieszana z serem, więc nie spada 🙂

  • Wszystkie śniadania wyglądają smakowicie. U mnie rano najczęściej królują przeróżne kanapki, bo najszybciej się je robi. Pastę z twarożku uwielbiam, ale jeszcze nigdy nie dodawałam do niej kukurydzy, dzięki za pomysł na jutrzejsze śniadanie 😉

  • Pyszne inspiracje 🙂

  • ehhh żałuję, że czytam tego posta o tej porze, bo już jestem dawno po śniadaniu 🙂 A gdybym przeczytała tego posta wczoraj może zdecydowałabym się na te placuszki 🙂 Ale też bardzo lubię śniadanka na słodko, może wynika to z tego że nie jem słodyczy więc organizm się domaga cukru w postaci owoców i bakalii? 🙂

  • Wow! Co za rzetelny wpis! A które śniadanie jest najbardziej sycące, ale mniej kaloryczne? 🙂 Oczywiście Twoim zdaniem.

    • Kompletnie nie znam się na kaloryczności posiłków, bo nigdy jej nie wyliczałam. Ale tak na chłopski rozum wydaje mi się, że Muesli Birchera wygrywa pod tym względem – jest zarówno sycące jak i niezbyt wysoko kaloryczne.

      • Fajnie! Jestem bardzo łatwe do zrobienia 🙂 Dzięki

  • balazza blog

    Śniadania są cudowne, ale nigdy nie chce mi się ich robić 😀 Ale zaczynają się truskawki, więc budzę się do życia! 😀

    A u mnie zupełnie co innego – jakość materiałów i ubrania z sieciówek. Zapraszam na http://www.balazza.pl 🙂

  • wspaniałe pomysły na śniadanie. Jem podobnie, przeważnie kasza jaglana, owsianka z dodatkiem owoców i nasion.

  • Przepiękne zdjęcia. Czekam na przepis na placki jaglane <3

  • Ja ostatnio bardzo często, żeby nie powiedzieć, że prawie codziennie, na śniadanie zjadam koktajl bananowy na mleku, z miodem i cynamonem.
    Robiłam sałatkę z grejpfruta i banana z Twojego przepisu ze ZdrowoMani i jest rewelacyjna, tak sobie o niej przypomniałam i muszę ją powtórzyć po raz kolejny.
    Nie dziwie Ci się również, że sałatki owocowe to Twój nr 1 też je uwielbiam i najczęściej zjadam na drugie śniadanie.
    Muszę spróbować i przede wszystkim przekonać się do płatków owsianych, może w końcu na to czas 🙂

  • Paulina Kinal

    Muszę spróbować tego budyniu;)

  • moje to przy tym nic… będę musiała wypróbować parę twoich pomysłów, ale latem, gdy nie będę musiała wstawać za 10 szósta ;D

  • Ale pysznosci, Agnieszka narobilas mi apetytu, rzucam komputer i ide cos poskrobac w kuchni. Milego dnia Beata

  • U mnie również królują śniadania na słodko. Czekam na przepis na placki jaglane, a póki co zapoznam się z tym na owsiane i na budyń jaglany 🙂
    Z kolei moją absolutną miłością są wszelkie kremowe i gęste jogurty naturalne, serki wiejskie i twarożki z musli czy owocami i koniecznie polewą z naturalnego kakao. Sporadycznie owsianka z owocami 🙂 Śniadanie to też mój ulubiony posiłek w ciągu dnia, więc poświęcam mu znacznie więcej uwagi, aniżeli wszystkim późniejszym.

  • A moze jajecznica z pmidorami ?

    ja tez lubie slodkie sniadania i na cieplo (poza latem, wtedy nawet ciepla herbate rzadko pijam).

    Bardzo ladne zdjecia…az sie zrobilam glodna 😉

  • Uuuuuuu ale zgłodniałam:)

  • SmakUla

    Zrobiłam pasztet sojowy z pieczarkami i jest przefantastyczny 😀 Następnym razem robię od razu podwójną porcję! Co do twarożka z warzywami jakoś nigdy nie wpadłam na to aby dodać kukurydzę, koniecznie muszę nadrobić.
    Dzięki za super inspiracje śniadaniowe 🙂

    • A mnie się dziś rano marzyła kanapeczka z takim pasztecikiem… 🙂 Cieszę się, że smakował 🙂

  • AfterKorpo

    Agnieszka, na moim blogu jest fajny przepis na placki jaglane, nie rozpadają się, mają zwartą, ale puszystą konsystencję. Nie wiem, czy zezwalasz na wklejanie linków, więc podaję hasło do wyszukiwarki na stronie: racuchy. Na ciepło mogłabym zjeść nieograniczone ilości. Najbardziej smakują mi z konfiturą z czarnej porzeczki.

  • Boże! Jakie piękne są te Twoje śniadania! Też bym takie chciała, ale rano to jest dziki pęd, a w pracy, bez wcześniejszych przygotowań, to tylko to co wpadnie w ręce :/ Zazdroszczę 😉

  • Super zdrowe inspiracje 🙂

  • Ostatnia opcja bardzo przypadła mi do gustu :):) Też kocham śniadania na słodko, a ostatnio co drugi dzień jem kanapki z chudym białym serem i marmoladą z truskawek domowej roboty 🙂 a na szybko muesli zrobione przeze mnie + banan + jogurt naturalny.
    Placuszki ? wypróbowałam już chyba tysiąc różnych wersji, ostatnio robiłam z płatkami wsianymi właśnie i wyszły świetne, ale lubię też jaglane albo z sera białego 🙂