ZdrowoMania odc. 27 – jak dbać o kręgosłup, kalistenika

Zapraszam na nowy odcinek i aż 3 filmy instruktażowe. Zaszalałam w tym tygodniu…  

Jak dbać o kręgosłup – to temat realizowany na życzenie jednej z Was (pozdrawiam :)). Rozmowa z ortopedą była bardzo inspirująca również dla mnie, bo przyznaję, że nie poświęcam tej części ciała zbyt wiele uwagi… To oczywiście błąd, kręgosłup może się na nas zemścić za złe traktowanie, więc naprawdę warto się nad nim teraz „pochylić” i bardziej zadbać o jego higienę pracy. 

Nagraliśmy dla Was również dwa króciutkie filmy instruktażowe. Z prawidłową pozycją siedzącą:

Oraz z podnoszeniem ciężarów:

Aktywność fizyczną tego odcinka dłuuuugo odwlekałam, bo choć mój mężczyzna miał trochę do czynienia ze street workoutem, miałam o tym sporcie nieco błędne przekonanie. Kalistenika kojarzyła mi się jedynie z podciąganiem i tradycyjnymi pompkami, a oprócz tego z różnymi akrobacjami na drążkach, które są oczywiście totalnie poza moim zasięgiem. Podczas nagrań przekonałam się jednak, że moje myślenie było błędne. Moje podejście zmieniło się do tego stopnia, że dziś po porannym bieganiu podeszłam na osiedlową siłownię plenerową i zrobiłam użytek z paru drążków :D. 

Jeśli macie w swojej okolicy jakiś park do kalisteniki, polecam ten krótki zestaw ćwiczeń dla początkujących, który przygotował dla mnie Marcel z Ghetto Workout Poland

A to moje ulubione zdjęcie z wczorajszych nagrań… Moja mina mówi sama za siebie – Ale że ty chcesz, żebym ja TO zrobiła?!?!

streetworkout2

A do tego drążka to w ogóle ledwo doskoczyłam…

kalistenika3kalistenika2Ale spoko, podoba mi się, będę czasami towarzyszyć mojemu chłopakowi podczas wizyt w takich parkach. 

Spróbujecie? Macie w swoich miastach parki do street workoutu? 

 

Kategorie: Sport, Zdrowe ciało

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

  • Bardzo przydatne filmy! 🙂

  • Mam obok siebie taki park i jest świetny! Chodzimy tam z synem który pociąga się lepiej ode mnie a ma dopiero 4 lata 😀

  • makate

    Dziękuję za temat odcinka 🙂 baaardzo fajnie że pojawiły się też filmy instruktażowe!
    A wczoraj zrobiłam tortille pełnoziarniste z twojego przepisu, z nadzieniem z jednego z odcinków. Tylko, hm, albo za suche ciasto miałam albo coś skwasiłam bo troszkę się łamały i miałam problem z rozwałkowaniem 😉 ale będę próbować!

    • Hmm, ja z wałkowaniem nigdy nie miałam problemu, za to z zawijaniem już usmażonych dość długo się użerałam zanim znalazłam rozwiązanie problemu łamliwości, jakim okazało się smażenie ze stoperem w ręku. Jeśli problem jest już na etapie wałkowania to może to kwestia mąki, może są lepsze i gorsze? Nie wiem 🙁

      Mam nadzieję, że rozmowa z ortopedą i dodatkowe filmiki okazały się dla Ciebie choć trochę pomocne 🙂 jeszcze raz dziękuję za fajny pomysł na temat odcinka.

  • W.

    Nie miałam pojęcia, że istnieje coś takiego jak kalistenika oraz że to właśnie do tego służą te drążki. Tak w ramach porcji nowej wiedzy codziennie dzisiaj na koniec dnia się to wpisało, ale jednak to nie dla mnie – nie potrafię się przemóc i użyć tylko rąk do utrzymania ciężaru całego ciała.
    Cieszę się, że ważny temat kręgosłupa podjęłaś! Sama o tym jak zadbać o niego dowiedziałam się po urazie, którego doznałam przez własną głupotę (złe podnoszenie) i którego konsekwencje do końca życia odczuwać będę, choć dzięki stałym i odpowiednim ćwiczeniom neutralizuję negatywne skutki i ból. 😉

  • mój chlopak od jakiegos czasu chodzi na zajecia ze street workoutu, niestety w lodzi jeszcze nie mamy takiego parku 🙁 a fajna sprawa bo kiedy by sie mialo ochote moznaby wpasc i pocwiczyc:) ja narazie mam problem z jednym podciagnieciem, probuje od kilku miesiecy a nadal nie umiem 😀

  • Bardzo inspirujący temat. Ja też często zapominam o kręgosłupie mimo że mam w rodzinie fizjoterapeutę który stale o tym przypomina……. a aktywność bardzo ciekawa. Nie słyszałam o czymś takim 🙂 Na południe jeszcze nie dotarło 😀

  • Ewa Patoka

    Bardzo fajny odcinek ZdrowoManii. Dzisiaj siedząc w pracy starałam się wdrożyć te wszystkie wskazówki ortopedy dotyczące prawidłowej pozycji przy biurku. Podobnie zresztą jak po odcinku dotyczącym pozycji za kierownicą, który też był super 🙂

    Agnieszka, dzisiejszy Twój wpis na fb dał mi wiele do myślenia 🙂 Śledzę twojego bloga i ZdrowoManię od wielu miesięcy i jest mi wstyd że tak rzadko komentuję wpisy. Uwielbiam tutaj zaglądać, ale pewnie jak większość osób podglądających tego bloga, nie zdawałam sobie sprawy z tego jak wiele znaczą te pozytywne komentarze dla Ciebie. Tak więc nadeszła pora, żeby Ci podziękować za wszystkie wpisy 🙂 Dzięki nim zawsze dowiaduję się czegoś ciekawego, wartościowego, zwracam większą uwagę na swoje zdrowie, na aktywność fizyczną. Mogę śmiało powiedzieć, że Twoje filmy i wpisy motywują mnie do pracy nad sobą. Proszę Cię, nie zniechęcaj się drobnymi porażkami, problemami i rób dalej to co robisz, bo jesteś w tym znakomita 🙂

    • I jak Ci szło z tym siedzeniem za biurkiem w prawidłowej pozycji? Ja jestem przyzwyczajona do takich wygibasów na krześle, że siedzenie w ten sposób jest dla mnie katorgą, ale staram się wyrobić sobie nowy nawyk…

      Baaaaardzo dziękuję za miłe słowa 🙂 cieszę się, że to co robię ma sens i ktoś z tego korzysta.

      • Ewa Patoka

        Z tą prawidłową pozycją łatwo niestety nie jest, bo nudno trochę siedzieć cały czas ze stopami na podłodze 🙂 Staram się jednak ściągać łopatki, żeby się nie garbić, bo wiem że strasznie to wygląda i łatwo wchodzi w nawyk. Czasem człowiek ogląda jakieś przypadkowo zrobione zdjęcia ze sobą w roli głównej i nie wierzy że jest taki zgarbiony.

  • IAM

    Rewelacyjny odcinek! Temat o kręgosłupie baardzo przydatny. Od zawsze miałam problemy z nim, zauważyłam, że chodzę zgarbiona (najlepiej to było widać na wszelkich zdjęciach z zaskoczenia) i dość często bolą mnie plecy. Ostatnio miałam okazję być masowana przez 3 dni wieczorami i było po prostu wybawienie 😉 muszę teraz porządnie zadbać o swój kręgosłup i przede wszystkim siedzieć prawidłowo! Bo nie raz zauważyłam, że najwygodniejsze dla mnie pozycje to albo siedząc na jednej nodze, albo będąc w bliżej nieokreślonej pozycji powyginana na wszystkie strony.
    Niecały miesiąc temu oglądałam filmiki ze street workout’u, które ktoś ze znajomych udostępnił na facebooku i zbierałam szczękę z podłogi. Dlatego też bardzo ucieszyłam się, że poruszyłaś ten temat w ZM! 🙂 Teraz będę zwracać uwagę, czy podobnych drążków nie ma w okolicy, bo może aż się wybiorę 😉
    Dziękuję za ten odcinek i pozdrawiam! :*

    • Mam dokładnie to samo z siedzeniem… Albo na jednej nodze, albo powykręcana… Jeszcze praca w domu sprzyja tym moim wygibasom. Strasznie ciężko pozbyć się tych złych nawyków, ale trzymam kciuki, za siebie i za każdego kto zaczyna nad tym pracować.
      Bardzo się cieszę, że odcinek się przydał 🙂

  • Też myślałam, że kalistenika to tylko podciąganie i pompki 😉 Zachęciłaś mnie swoim filmem do spróbowania.

  • Wyśle chlopakowi:)

  • Marta Roter

    Kawał dobrej roboty Agnieszka. Gratuluje i pędze robić notatki z odcinka ! 🙂

  • Martyna Pędzisz

    Oglądam ZMańkę od samego początku, od pierwszego odcinka. Program fantastycznie się rozwija, a za pracochłonną zmianę sposobu w jaki zachowujesz się przed kamerą, który teraz jest przyjemnie swobodny, należy się sława, splendor i oklaski.

  • Dobra robota.
    Fajnie że coraz więcej osób się przekonuje do tej formy aktywności.
    http://workout-polska.pl

  • Agnieszka

    🙂