ZdrowoMania odc. 35 – zdrowie w ciąży

Dzisiejszy odcinek powstał na życzenie kilku z Was i porusza tematykę zdrowia w ciąży. Czy kobieta w ciąży powinna jeść za dwoje? Jakie produkty powinna włączyć do swojej diety, a z jakich zrezygnować? Jak zwiększyć wchłanianie żelaza, aby nie doszło do anemii? Jakie ryby spożywać? Z jakich aktywności lepiej zrezygnować  w ciąży, a jakie są wręcz konieczne? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w najnowszym odcinki ZdrowoManii:

Wiem, że odcinek jest dość długi, ale ten temat chciałam przedstawić nieco głębiej, bo zakładam że obejrzą go głównie zainteresowane osoby. Choć przyznam, że sama też dowiedziałam się kilku rzeczy, mimo że nie jestem w grupie docelowej. 

I mam prośbę – jeśli znacie kogoś, komu może się przydać ten odcinek – puszczajcie go dalej w świat. Wróżę mu małą oglądalność ze względu na czas trwania i fakt, że mój blog nie jet skierowany do tej grupy docelowej i stąd obejrzy go pewnie tylko garstka osób. A szkoda aby tyle pracy mojej i moich gości poszło na marne. Będę wdzięczna :). 

Kategorie: Zdrowe ciało

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

  • Dzieki za ten odcinek, idealnie trafiony w czasie 🙂 Szkoda, ze nie zaglebilyscie sie nieco bardziej w temat diety weganskiej przyszlych mam, aczkolwiek wtedy grupa docelowa tematu bylaby jeszcze mniejsza 🙂 Opcja zajec typowych dla mam brzmi zachecajaco. Mnie bardziej zasanawia czy np wskazana jest kontynuacja cwiczen na silowni ale np z mniejszymi obciazeniami, albo czy powinno sie ograniczyc dystanse biegowe jesli tetno utrzymuje sie na odpowiednim poziomie i nie ma zadyszki, albo czy mozna chodzic na ‚normalne’ zajecia jogi itp.

    • No właśnie z tym odcinkiem był taki problem (szczególnie z aktywnością), że trudno było mówić o rozwiązaniach uniwersalnych dla wszystkich. Konieczna tutaj jest konsultacja z ginekologiem, który potrafi ocenić co może zaszkodzić w każdym indywidualnym przypadku. Intuicja mi podpowiada, że tak jak kobieta w ciąży nie powinna dźwigać większych ciężarów tak samo powinna uważać na siłowni. Dystanse biegowe chyba też lepiej zmniejszyć, ale np. Beata Sadowska biegała nawet z brzuszkiem i nic się nie stało… Chyba trzeba słuchać intuicji i ginekologa :). Co do jogi to porozmawiałabym z nauczycielem, bo może wystarczy że przy poszczególnych asanach będzie dodawał że kobiety w ciąży coś robią inaczej, tak jak to jest w przypadku kobiet podczas menstruacji 🙂

      • Dzieki za odpowiedz. Masz racje, najlepiej skonsultowac wszystko indywidualnie.

      • AfterKorpo

        Wtrącę się do dyskusji, bo mam doświadczenie. Chodziłam w ciąży na zajęcia dla kobiet w ciązy i jogę. Do mojego klubu trzeba było za pierwszym razem przynieść zaświadczenie od ginekologa, więc rozmowa z nim była konieczna, dało mi to poczucie bezpieczeństwa. Myślałam, że się będziemy bujać na piłkach, a tam normalna rozgrzewka 😀 może ćwiczenia były nieco łagodniejsze, kiedy czułam, że to przekracza moje możliwości robiłam przerwę, ale niezbyt często. Co do jogi to w najlepiej porozmawiać wcześniej z nauczycielem, ja na okres ciąży przeszłam na zajęcia „joga dla kręgosłupa” gdzie zajęcia są prowadzone bardziej indywidualnie. Jogę niestety musiałam przerwać w 7 miesiącu, ponieważ młoda na zajęciach była wyjątkowo aktywna (też ćwiczyła?) i z czasem stało się to dla mnie dyskomfortem, a nie o to chodzi. Na jodze nauczycielka usadziła mnie raz w tak fantastycznie wygodnej pozycji, że po raz pierwszy poczułam ruchy!

  • Ola

    Dzięki za ten odcinek 🙂 zmotywował mnie do pójscia wreszcie na zajęcia dla kobiet w ciąży – mimo obaw, że ze względu na brak aktywności w ostatnich miesiącach będę najsłabsza w grupie i szybko się zniechęcę. Może ktoś jest w stanie polecić jakieś zajęcia w Warszawie (najlepiej Żoliborz/Bielany)?

    • Może sprawdź co oferuje gość odcinka, czyli Milena 🙂 http://gymmama.pl/
      Działa właśnie w Warszawie 🙂 tak jak mówiła w programie – na zajęciach podchodzi się do wszystkich indywidualnie, więc na pewno uwzględniają słabszą kondycję czy właśnie gorszy dzień.

  • Mag p

    a ja właśnie w ciąży, zaczęłam czytać częściej Twojego bloga 🙂 po pierwsze mam więcej czasu a po drugie JESZCZE BARDZIEJ zwracam uwagę na zdrowy tryb życia, w tym zgłębiam szeroko pojęte zdrowe odżywianie. dobry odcinek!

  • Alergiczne Dziecko
  • Jeszcze raz wielkie dzięki za odcinek! Chciałam zameldować, że po seansie wyciągnęłam z szafy matę i lekkie ciężarki, odpaliłam youtube i trochę się poruszałam. Dziś była powtórka, więc myślę, że wykorzystam jeszcze resztki energii z początku III trymestru i będę ćwiczyć. Bardzo mi tego brakowało przez ostatnie miesiące, rozleniwiłam się okropnie (przez odstawienie standardowej aktywności), ale od wczoraj – pełna mobilizacja :-))

    • Bardzo się cieszę, mam nadzieję, że maluszek też zadowolony 🙂

  • Bardzo fajny i potrzebny odcinek. Mam nadzieję, że z rad pani dietetyk skorzysta dużo przyszłych mam. I że poczują się zachęcone do aktywności fizycznej. Ja w ciąży przytyłam 22 kg…Nigdy więcej! (tyle kilogramów na plusie, nie ciąży :))

  • odcinek porusza naprawdę ważne tematy i jak sama podkreśliłaś nie tylko nowe mamy które są grupą docelową tego materiały na nim skorzystają ale wszystkie kobiety dowiedzą się wartościowych informacji!

  • Wow rewelacyjny odcinek! Aby każda kobieta w ciąży znalazła w sobie determinacje do ćwiczeń!

    Pozdrawiam
    http://modanaczasie.uchwycone-chwile.pl/