Proste i zdrowe ciasto z kaszy jaglanej / batoniki jaglane

Mam dziś dla Was bardzo prosty przepis na ciasto z kaszy jaglanej, które można pokroić na coś w rodzaju batoników. Takie jaglane ciasto jest oczywiście bezglutenowe, a dodatkowo też wegańskie i nie dodajemy do niego cukru ani żadnych chemicznych dodatków, np. proszku do pieczenia. Samo zdrowie!

Przepis na zdrowe ciasto z kaszy jaglanej / batoniki jaglane:

Ciasto z kaszy jaglanej
Napisz opinię
Drukuj
Składniki
  1. 1 dojrzały banan
  2. 1 jabłko
  3. 1 szklanka ugotowanej i wystudzonej kaszy jaglanej (ok. 1/4 szklanki suchej kaszy)
  4. 1 łyżka karobu/kakao
  5. 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  6. 1 garść dowolnych posiekanych bakalii (np. żurawina, rodzynki, orzechy, pestki słonecznika)
  7. 1 łyżeczka cynamonu
  8. Opcjonalnie: 1-2 łyżki syropu daktylowego, miodu lub innego słodu.
Przygotowanie
  1. Kaszę jaglaną przepłukujemy zimną wodą a następnie wrzątkiem i gotujemy według przepisu na opakowaniu. Ja do tego przepisu gotuję kaszę wcześniej, np. gotuję jej więcej przy okazji śniadania. Dobrze aby była przestudzona (taka świeżo ugotowana może być zbyt wilgotna).
  2. Włączamy piekarnik na temp. 170 stopni.
  3. Banana rozgniatamy widelcem na gładką masę.
  4. Jabłko ścieramy na tarce o dużych oczkach.
  5. Dodajemy do tego kaszę jaglaną, wiórki kokosowe, posiekane bakalie, karob i cynamon.
  6. Mieszamy dokładnie i wykładamy do foremki keksówki. Ubijamy i wygładzamy aby całość miała zwartą konsystencję.
  7. Pieczemy ok. 20 minut i odstawiamy do przestudzenia.
Wskazówki
  1. Ciasto delikatnie się kroi, dlatego jeśli chcecie kroić je na batoniki, polecam aby bakalie były dobrze posiekane.
LifeManagerka.pl http://lifemanagerka.pl/
Koniecznie dajcie znać jeśli spróbujecie 🙂  

Kategorie: Odżywianie

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

  • wyglądają pysznie 🙂 robiłam podobne – zamiast kaszy jaglanej dałam amarantus 😉 muszę teraz wypróbować Twój przepis!

  • Super! Idealne po treningu albo do pracy <3

  • Świetne – uwielbiam takie batoniki skrywające w sobie tyle dobroci, uwielbiam wszystkie składniki jakich użyłaś 🙂

  • Ivai Q

    Ooo mamo!!! Wyglądają przepysznie!!! Ostatnio mam ogromne parcie na słodycze :/ więc to byłaby świetna alternatywa 🙂

  • Marzena

    Mam w planach podobne batoniki, trochę z innego przepisu. Chociaż Twój też wygląda dobrze. Może wypróbuję oba? Ale najlepierw muszę kupić nową formę..

  • asicca

    Dziękuję za przepis, idealnie trafiłaś, bo postanowiłam przez jakiś czas nie jeść dodanego cukru, wypróbuję jako przekąskę do kawy z koleżankami!:)

  • Koniecznie muszę spróbować! 🙂

  • Monika H.

    chętnie wypróbuję 🙂 póki co jak nachodzi mnie ochota na słodkie to sięgam po suszoną morelę 🙂

  • Martyna Szymańska

    Ja właśnie uwielbiam tego typu batoniki, domowej roboty i zdrowe, a nie takie ze sklepu. Pychotka! 🙂

  • KasiaT

    Wygląda pysznie! Wypróbuję w formie batoników po treningu. Zastanawia mnie tylko, jak długo mogą być przechowywane? Czy próbowałaś może je zamrażać?

    • W lodówce kilka dni, a zamrażać nie próbowałam.

  • Cieszę się, że powstaje coraz więcej zdrowych zamienników produktów, które kiedyś kojarzyły nam się tylko z cukrem i toną dodatków 🙂 Już nikt nikomu nie wmówi, że zdrowe jedzenie jest niesmaczne!

  • takie lubię 😉

  • Oj! Uwielbiam takie batoniki, często robię miks owoców suszonych i orzechów, też pysznie wychodzi 🙂

  • Właśnie się pieką! 🙂 Jutro szykują się batoniki na śniadanie, to dopiero rozpusta!

  • Paulina Sówka

    Karob jest pyszny i nie zakwasza organizmu, a kakao tak. Ale skrobia w wysokiej temperaturze jest toksyczna wiec nigdy nie dodaje bananów do wypieków. Polecam daktyle.