Komosa ryżowa z pieczarkami i szpinakiem

Zapraszam Was dzisiaj na coś bardzo prostego, a zarazem zdrowego. Komosa ryżowa, inaczej quinoa, to bardzo wartościowy produkt, który warto mieć w swojej spiżarni. To całe bogactwo witamin i mikroelementów, a także doskonałe źródło białka. Pamiętam, że podobne danie rzuciło mi się kiedyś w oczy na Pintereście. Nawet nie czytałam przepisu, po prostu sam widok tego połączenia tak zadziałał na moją wyobraźnię, że postanowiłam zrobić coś swojego z wykorzystaniem tych 3 składników. Reszta była i w zasadzie za każdym razem jest improwizacją. 

Komosa ryżowa z pieczarkami i szpinakiem

Przygotowanie tej potrawy zajmie Wam w sumie jakieś 25 minut, z czego 15 to gotowanie komosy :). Oczywiście jeśli nie macie komosy, możecie dokładnie to samo danie zrobić np. z kaszą jaglaną lub jęczmienną!

Komosa ryżowa z pieczarkami i szpinakiem
Ilość porcji 2
Napisz opinię
Drukuj
Łączny czas
25 min
Łączny czas
25 min
Składniki
  1. 3/4 szklanki komosy ryżowej
  2. niepełne 2 szklanki wody
  3. 2 duże ząbki czosnku
  4. ok. 8 plasterków suszonych pomidorów w oleju
  5. ok. 8 sporych pieczarek
  6. miseczka świeżego szpinaku
  7. tymianek (ok. 1-2 łyżeczki)
  8. sól i pieprz według uznania
Do podania na przykład
  1. pomidorki koktajlowe
  2. świeża natka pietruszki
  3. prażone pestki dyni lub słonecznika
Przygotowanie
  1. Gotujemy komosę ryżową według przepisu na opakowaniu (przepłukujemy ją wodą z kranu, następnie zalewamy wodą i doprowadzamy do wrzenia, gotujemy ok. 13-15 minut na małym ogniu).
  2. Czosnek kroimy w plasterki, pomidory suszone w paseczki.
  3. Na patelni podgrzewamy czosnek z pomidorami.
  4. Po chwili dodajemy pokrojone w plasterki pieczarki i podgrzewamy to przez ok. 2 minuty.
  5. Dodajemy przyprawy: sól, pieprz i przetarty między palcami suszony tymianek (jeśli nie mamy świeżego).
  6. Dorzucamy komosę ryżową i szpinak.
  7. Podgrzewamy to przez ok. 2 minuty aż szpinak lekko zwiędnie.
  8. Podajemy np. z pomidorkami koktajlowymi, pestkami dyni i świeżą pietruszką.
LifeManagerka.pl http://lifemanagerka.pl/

Mam nadzieję, że się skusicie i że Wam posmakuje :).  

Kategorie: Odżywianie, Video

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

  • Jeszcze nigdy nie jadłam komosy ryżowej. A szkoda jak widać! 🙂

  • Mmm, uwielbiam komosę! A w Twoim wykonaniu wygląda obłędnie! W sumie najbardziej lubię proste dania z kilku składników, czyli dokładnie takie. 🙂 Ale gdzie kupujesz komosę? Ja rzadko mogę znaleźć, a jeśli już to droga.

  • A u mnie komosa stoi i nie ma co, i komu z niej zrobić. 🙂

  • Komosę w wersji wytrawnej znam, a połączenie z zaproponowanymi przez Ciebie dodatkami na pewno super się sprawdzi :). Ciągle nie mogę się zebrać, żeby zrobić sobie komosę na słodko, którą też kiedyś widziałam u Ciebie :).

  • Dietomani.pl

    Wszystkie składniki są, więc biorę się za przygotowanie obiadu 🙂 Dzięki za pomysł na szybki i zdrowy obiad 🙂