FOODBOOK #8 – co jem w ciągu dnia?

Zapraszam Was dzisiaj na kolejnego foodbooka, w którym znajdziecie kilka bardzo prostych posiłków z wykorzystaniem zdrowych składników.

Śniadanie – kasza jaglana z mango, daktylami i orzechami

Ugotowaną (poprzedniego dnia) kaszę jaglaną podgrzałam z mlekiem roślinnym i ok. 5 pokrojonymi daktylami. Na talerzu połączyłam to z mango i posiekanymi różnymi orzechami. 

II śniadanie (lunch) – zupa pomidorowa z warzywami, mlekiem kokosowym i soczewicą

Przepis na tę zupę był niedawno na blogu i przyznam, że dawno żaden przepis z bloga nie zebrał tyle pozytywnych opinii, co ta zupa. Bardzo ją polecam 🙂 ja oczywiście zjadłam dwie pełne miski. 

Obiad – kasza jęczmienna z warzywami po meksykańsku

Na minimalnej ilości oleju poddusiłam do miękkości następujące składniki (dodając je w takiej kolejności). 

  • 1 cebula czerwona
  • 1 cukinia
  • pół szklanki czerwonej fasoli
  • szklanka passaty + niepełna szklanka wody (najlepiej najpierw dodać mniej, a potem ewentualnie dolać)
  • przyprawa meksykańska (ok. łyżka, ale u każdego inna ilość będzie optymalna)

Do tego ugotowałam około pół szklanki kaszy jęczmiennej. Całość posypałam natką pietruszki, ale świetnie nadawałaby się tutaj kolendra. 

Kolacja – kanapki z pastą kanapkową i ogórkami kiszonymi

To pasta kanapkowa z Lidla, ale przyznam, że nie jestem jej wielką fanką, bo jest dość tłusta. Z tych bio past z Lidla póki co najbardziej smakowała mi buraczana z chrzanem. 

Mam nadzieję, że znaleźliście tu coś, co Was zainspirowało 🙂 


Kategorie: Odżywianie, Video, Zdrowe ciało

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

  • Anna R

    Ale trafiony wpis. Akurat wczoraj postanowilam, ze od teraz przez okres zimowy na lunch (w pracy/domu) bedzie codziennie zupa. Mialam juz troche dosyc cotygodniowego planowania posilkow i chcialam sobie ulatwic to zadanie, a poza tym, o tej porze roku nie lubie jesc zimnych posilkow. I tak rozpisalam sobie 4 tygodniowe menu z ulubionych zup i wyszlo mi, ze nie znam dobrego i szybkiego przepisu na zupe pomidorowa, a wiec zaraz dopisuje sobie Twoj przepis 🙂

  • Ale pyszności!! MNIAM!

  • Pycha:) moje smaki. Piękny talerz na zdjęciu kaszy – lubię takie proste eleganckie naczynia <3

  • nabralam ochoty na kromy z pasta i ogorem! A jaglanke jadam bardzo, bardzo czesto i uwielbiam!

  • Daria

    Posiłki idealnie trafiają w mój gust! Szybko i smacznie 😀

  • Daria

    Posiłki idealnie trafiają w mój gust! Szybko i smacznie 😀

  • Znalazłam inspiracje, ale poczułam się też głodna, bardzo głodna. 😀 Mimo że, pora zachęca do snu, a nie do przeglądania lodówki. 😀 Najchętniej, to bym takie kanapki sobie teraz powcinała. 🙂 Ale reszta rzeczy też do mnie przemawia, zwłaszcza, że wydaje się niezbyt skomplikowana. 🙂