Święto pizzy

9 lutego to Międzynarodowy Dzień Pizzy. Trudno przejść obok tego obojętnie, każda okazja do zrobienia pizzy jest dobra ;). Ja uwielbiam pizzę na cienkim cieście i choć w niektórych knajpach robią ją naprawdę dobrze, to jednak najbardziej lubię domową.

pizza2

Mój ulubiony, najczęściej stosowany  przepis na cienkie ciasto to:
1 i 3/4 szklanki mąki
odrobina soli
Do tego dodajemy zaczyn drożdżowy, czyli dokładnie wymieszane i wyrośnięte:
ok. 2-3 dkg drożdży
ok. pół szklanki ciepłej wody
pół łyżeczki cukru (nie można zastąpić ksylitolem, bo zaczyn nie wyrośnie – testowane ;))
2 łyżki mąki

W trakcie wyrabiania dodajemy jeszcze oliwę (max kilka łyżek). Odstawiamy do wyrośnięcia, dzielimy na dwie kulki, dla dwóch osób wystarczy jedna, drugą można zamrozić :).

Pieczemy ok. 10-15 minut (aż zarumieni się dół) w piekarniku nagrzanym do 220 stopni. 

pizza1

Tradycyjna pizza jest dosyć kaloryczna, w dodatku białe ciasto ma wysoki indeks glikemiczny, więc dla wielu osób jest niewskazane.

Stosuję jednak kilka prostych sposobów na “uzdrowienie” mojej pizzy. A mianowicie:

  • białą mąkę zastępują pełnoziarnistą
  • na wierzch zamiast wędlin kładę praktycznie same warzywa + niewielką ilość sera
  • po upieczeniu na pizzę trafia jeszcze duuużo zieleniny, np. świeżego szpinaku lub rukoli – to moje uzależnienie!
  • do tego dochodzi jeszcze polewanie oliwą, z pizzą świetnie komponują się smakowe (o domowych oliwach smakowych pisałam tutaj)

Smacznego i na zdrowie 🙂

Kategorie: Odżywianie

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.