Czeska Praga w jeden dzień

Praga w jeden dzień… Praga na weekend… Czy da się zwiedzić to miasto w tak krótkim czasie? Oczywiście, że nie. Ale to nie powód, aby całkowicie rezygnować z wizyty w Pradze, nawet jeśli ma ona być tak krótka. Nasz wyjazd był dość spontaniczny, uzależniony w dużej mierze od pogody i jako że ta dopisała, a my byliśmy tuż przy czeskiej granicy, postanowiliśmy wyskoczyć do Pragi na weekend. Przyjechaliśmy w piątek wieczorem, wyjechaliśmy w niedzielny poranek. Dlatego piszę o jednym dniu w Pradze, bo tak naprawdę tylko tyle mieliśmy na jej zwiedzanie. Początkowo wpadłam w lekką panikę, bo przecież to tak naszpikowane atrakcjami miasto… Jak to wszystko zobaczyć w jeden krótki, jesienny dzień? Zaczęłam na szybko przeglądać różne artykuły na blogach i portalach… I stwierdziłam, że nie chcę zwiedzać tego miasta w ten sposób. Postanowiłam wyluzować. Nie napiszę więc kolejnego do internetowej kolekcji wpisu o najważniejszych zabytkach Pragi i nie powiem Wam, że wizyta bez ich “zaliczenia” się nie liczy. Powiem Wam natomiast, jak my zupełnie na luzie spędziliśmy ten październikowy dzień.

Praga-w-jeden-dzien

Atutem Pragi jest to, że samo jej centrum jest bardzo atrakcyjne pod względem turystycznym. I nie ukrywam, że to właśnie w jego obrębie postanowiliśmy trochę pobłądzić. Szybko okazało się, że jest wszędzie blisko 🙂 oczywiście dla osób, które są przyzwyczajone do zwiedzania na własnych nogach… Inni mogą szybko się zmęczyć. Obowiązkowym punktem programu, nawet podczas jednodniowej wizyty, jest spacer Mostem Karola i przedłużającymi go uliczkami. Dzięki nim na pewno dotrze się w najważniejsze miejsca w Pradze, do jakich zalicza się Stare Miasto, dzielnica Mala Strana i Hradczany.

praga18 praga17 praga16 praga15 praga14 praga13 praga12 praga11 praga10 praga9 hradczany2 hradczany praga8

Nam nie udało się odwiedzić zamku, bo szkoda nam było czas na stanie w kolejce, tym bardziej, że w tym momencie rozpadał się deszcz 🙁

praga7

Po rozgrzaniu się grzanym winem i zjedzeniu tradycyjnego kołacza, zabłądziliśmy więc do Ogrodów Senatu.

praga6 praga_senat_ogrody praga_senat_ogrod2 praga_senat_ogrod1 praga_senat_ogrod praskie_ogrody_senatu praga_senat praga_ogrody_senatu ogrody_senatu_praga praga_senat2 praga_senat1

Życie w Pradze toczy się w dużej mierze wokół Wełtawy. Rzeka oferuje wiele atrakcji, takich jak rejsy, rowery wodne czy całe stada łabędzi 😉

praga4 praga5 mostkarola mostkarola1 praga3 praga2 img_4655mostkarola2

Ja jednak czuję się jakbym wygrała los na loterii, bo spotkałam piżmaka 😉 gapiliśmy się na niego chyba przez pół godziny bez przerwy, był przeuroczy! Choć jak jedna z Was słusznie zauważyła na FB – to mogła być też nutria. te gryzonie są do siebie bardzo podobne, przez co mogą być mylone.

praga_pizmak pizmak_w_pradze img_4573 img_4563

Jeszcze kilka fotek wieczornych…

praga1 most_karola_noca most_karola_noca1 most_karola_noc2

Praga bardzo mi się podobała, choć oczywiście niewiele zdążyłam zobaczyć. Starałam się jednak poczuć atmosferę tego miasta i spojrzeć na nie nie tylko od strony turystycznej. Będąc w dużych miastach zawsze z przyjemnością obserwuję jak funkcjonuje komunikacja miejska, jak przedstawia się topografia miasta, jak jeździ się po nim samochodem… W Pradze powaliła mnie ilość turystów, mam wrażenie, że na ulicach słyszałam wszystkie możliwe języki. Nic dziwnego – to piękne pod względem turystycznym miasto, przy którym nasza stolica wypada dość blado. Tak, wiem, kocham Warszawę, ale ten mój lokalny patriotyzm dotyczy bardziej Warszawy jako miasta do życia, a nie jego atrakcji turystycznych.

Nocleg w Pradze

Nie mogę nie pochwalić naszego noclegu, bo znowu udało nam się znaleźć świetne mieszkanie przez AirBnb. Wiem, że korzystacie z moich rekomendacji noclegowych, więc może i ta Wam się przyda. Mieszkanie Kristyny urzekło mnie swoim wystrojem, który jest minimalistyczny i nowoczesny, ale jednocześnie przytulny. Salon jest połączony z sypialnią, ale tę można oddzielić od reszty specjalnymi panelami. Więcej pokazuję na końcu vloga, który podlinkuję na samym dole.

nocleg_w_pradze1 nocleg_w_pradze2 noclegwpradze3 praga_nocleg praga_nocleg2

Tradycyjnie przypominam o zniżce na pierwszy nocleg, którą otrzymacie rejestrując się z mojego linka polecającego. Jeśli chodzi o mieszkanie widoczne powyżej, to jest ono zlokalizowane blisko metra (stacja Palmovka) i jeszcze bliżej przystanku tramwajowego. Do centrum można stamtąd dojechać w ok. 20 minut, więc bardzo polecam to miejsce.

Gdzie zjeść w Pradze?

Nie powiem Wam co zjeść, bo mam wrażenie, ze czeska kuchnia mięchem stoi ;). Wegetariańską opcją jest smażony ser, ale na pewno nie jest to coś, czym można zajadać się bez ograniczeń i wyrzutów sumienia. My odwiedziliśmy 3 knajpki:

• Stare Casy – nic nas tutaj nie powaliło, ani jedzenie, ani wystrój, ani obsługa. Ot, poprawne miejsce, bez zachwytu.
  • Cafe Colore – to miejsce podpowiedział nam TripAdvisor i tutaj zjedliśmy sobotnie śniadanie. Menu tej knajpki było bardzo obszerne, więc o każdej porze dnia można tu znaleźć coś dla siebie. Lokalizacja i ceny też przyjazne.
  • Plevel – wegańska knajpka polecona mi przez jedną z Was na Facebooku. Była to bardzo trafiona rekomendacja, za którą jeszcze raz dziękuję :). Pyszny tatar z buraka i zupa pomidorowa. Smaczne risotto z grzybami. Bardzo przyjazna atmosfera, spoko ceny, świetna lokalizacja. Polecam z czystym sumieniem 🙂

plevel_praha plevel_praga img_4123

Koniecznie zgrzeszcie typowym dla naszych południowych sąsiadów kołaczem 🙂 omnomnom. W Polsce oczywiście też są, ale to nie to samo 😉

To miejsca sprawdzone przeze mnie, ale mam dla Was jeszcze listę knajpek poleconych nam przez Kristynę 🙂 wybaczcie, pójdę na łatwiznę i skopiuję maila 🙂

RESTAURANTS:

• Restaurant chain „AMBIENTE“ with excellent food, traditional Czech oriented or Italian. They are all delicious!
  • Mistral – just next to the Old town square, very nice cuisine!
  • Green Spirit Bistro (vegetarian and vegan restaurant)
  • James Dean – American style restaurant

CAFES:

• There are very nice cafes on the riverside, just down the stairs from the „Dancing house“ , sometimes there are even some live concerts in the evening. There is always a nice atmosphere.
  • Cafe Sladkovsky
  • Cafe v lese
  • Cafe Lajka

Wskazówki praktyczne

• Jeśli jedziecie do Pragi samochodem i zamierzacie skorzystać z najszybszej trasy, wiodącej m.in. przez autostradę, pamiętajcie o winiecie. 10-dniowa kosztuje 310 koron, czyli ok. 50 zł (dane z października 2016).
  • Jeśli chcecie przemieszczać się komunikacją miejską, warto mieć przy sobie jakieś monety. Nie wiem czy to norma, ale biletomaty, które spotkaliśmy, obsługiwały jedynie bilon i my po przyjeździe mieliśmy spory problem z kupieniem biletu (większość sklepów była otwarta do 21, a my wyszliśmy na miasto ciut później).

Na zakończenie zachęcam do obejrzenia tego wszystkiego w  ruchomych obrazkach 😉

Tradycyjnie przy wpisach podróżniczych proszę Was, abyście dorzucili coś od siebie 🙂 jeśli byliście w Pradze, to dajcie proszę znać, co koniecznie trzeba tam zobaczyć i (gdzie) zjeść.

P.s. Jeśli ktoś z Was czeka na post o Lefkadzie,to niestety nie mam dobrych wieści. Nie widzę sensu zamieszczania go teraz, bo wątpię, aby aktualnie ktoś myślał o wakacjach na greckich wyspach. Post ten pojawi się dopiero wiosną.

Kategorie: Miejsca, Podróże

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.