Domowa chałwa z pistacjami

Mam dziś dla Was coś pysznego i banalnego zarazem… Oczywiście pod warunkiem, że lubicie chałwę, bo smakołyk ten budzi różne emocje, łącznie z tymi niezbyt pozytywnymi ;). Domowa chałwa to jeden z moich ulubionych sposobów na “słodyczowego głoda”. 

Zapraszam również na film:

Niech najlepszą reklamą dla tej chałwy będzie to, że mój operator Michał odtwarzał ją potem w domu. A wierzcie mi, że nie jest on wielkim fanem przepisów ze ZdrowoManii, gdyż ma inne podejście do odżywiania ;). 

 A to skład kilku pierwszych z brzegu chałw z supermarketu:

miazga sezamowa (46%), syrop glukozowy, cukier, olej rzepakowy, tłuszcz palmowy, białko jaja w proszku, naturalny aromat waniliowy z innymi naturalnymi aromatami

miazga sezamowa (49%), syrop glukozowy, cukier, tłuszcze roślinne (częściowo utwardzony olej palmowy, całkowicie utwardzony olej rzepakowy), emulgator E 471, białko jaja w proszku, ekstrakt z korzenia mydlnicy, naturalny aromat waniliowy, aromat

miazga sezamowa (49,6%), cukier, emulgator (E471), kakao 1,6%, korzeń mydlnicy, regulator kwasowości (E330), aromat

Wybór należy do Was. Ja proponuję taką wersję:

Domowa chałwa z pistacjami
Ilość porcji 1
Napisz opinię
Drukuj
Przygotowanie
5 min
Przygotowanie
5 min
Składniki
  1. pół szklanki sezamu
  2. 1 łyżka siemienia lnianego
  3. 1-2 łyżki miodu
  4. garść pistacji
Przygotowanie
  1. Sezam i siemię lniane możemy najpierw zmielić np. w młynku do kawy, chyba że mamy świetny blender który samodzielnie poradzi sobie ze zmieleniem tego.
  2. Następnie mieszamy to z miodem i pokruszonymi pistacjami i przez chwilę blendujemy blenderem z ostrzem w kształcie litery "S", tylko do połączenia składników (jeśli nie macie blendera to można to dokładnie wymieszać widelcem lub łyżką).
  3. Jeśli masa w ogóle się nie klei, dodajemy jeszcze trochę miodu. Jeśli jest już lepka, przekładamy to do jakiegoś małego naczynka, ugniatamy bardzo dokładnie i wkładamy do lodówki.
  4. Chałwa będzie gotowa do jedzenia już po ok. 15 minutach.
Wskazówki
  1. Gorąco polecam aby poeksperymentować z innymi smakami chałwy. Możecie dodać do niej np. kakao, wanilię, innego rodzaju orzechy lub bakalie.
  2. W wersji wegańskiej można spróbować użyć syropu daktylowego, z agawy lub klonowego. Ja nie próbowałam, ale to też powinno dać radę.
LifeManagerka.pl | Blog lifestylowy o zdrowym stylu życia https://lifemanagerka.pl/

U mnie podstawowe składniki tej chałwy zazwyczaj są w domu, więc mogę przygotować ten deser nawet spontanicznie :).

Dajcie znać jak wypróbujecie i jeśli wrzucacie gdzieś w social media przepis podpatrzony w ZdrowoManii, będę bardzo wdzięczna za użycie hashtagu #zdrowomaniatv :). Dzięki temu nic mi nie umknie, a niektóre Wasze zdjęcia chciałabym udostępniać na ZdrowoManiowym facebooku


Kategorie: Odżywianie

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.