Najzdrowsze ciasteczka – są pyszne i zrobisz je w 3 minuty!

Te ciasteczka wpisują się we wszystkie aktualne trendy żywieniowe – są bezglutenowe, wegańskie, nie zawierają mąki, ani dodatku cukru, nie wymagają pieczenia, składają się z samych zdrowych rzeczy, a w dodatku zrobisz je dosłownie w kilka minut, serio! Jestem przekonana, że to najlepsze, najszybsze i najzdrowsze ciasteczka na świecie. Jestem też pewna, że je pokochacie 🙂

Jeśli wędrujecie czasami po Pintereście, na pewno już je widzieliście. Ale czy próbowaliście? Jeśli nie, zdecydowanie zachęcam, aby to nadrobić. Przygotowanie tej zdrowej przekąski zajmie Wam chwilę. 

Najzdrowsze ciasteczka – czym je ozdobić?

Prezentowane przeze mnie dodatki to tylko opcja. Podstawą są jabłka i jakieś “smarowidło”, czyli np. dobrej jakości masło orzechowe, może być migdałowe. Połączenie masła orzechowego i jabłek jest po prostu genialne, ale tym smarowidłem może być też domowa nutella, cieciorella, cokolwiek, co lubicie i co macie w domu.  Oczywiście apeluję, aby były to naprawdę dobrej jakości rzeczy, najlepiej domowej roboty. 

Jeśli chodzi o dodatki, to w prezentowanej przeze mnie wersji są to:

  • cynamon cejloński
  • ekspandowana kasza jaglana, tzw. jagły
  • pokruszone ziarno kakaowca
  • posiekane orzechy (migdały, laskowe i orzech brazylijski)
  • nasiona chia

najzdrowsze ciasteczka

Inne możliwości, w zależności od tego co macie w domu to na przykład:

  • kardamon
  • wanilia
  • posiekane rodzynki
  • posiekana żurawina
  • posiekane daktyle
  • gorzka czekolada
  • otręby
  • pokrojone w plasterki lub kostkę inne owoce, np. truskawki lub nektarynki
  • nasiona słonecznika
  • posiekane pestki dyni
  • zmielone siemię lniane

Hulaj dusza, piekła nie ma 😉 takie ciasteczka świetnie sprawdzą się jako deser, dodatek do śniadania, czy przekąska, również na imprezie. Warto je zrobić, kiedy zaskoczą nas niespodziewani goście, składniki bazowe większość z nas ma zawsze w domu. Jestem przekonana, że te FIT ciasteczka będą smakować dzieciom i że polubią je nawet miłośnicy sklepowych słodyczy. 

Ja robię je sobie min. raz w tygodniu, zazwyczaj jako przed-śniadanie lub jako przekąskę, kiedy dopada mnie ochota na coś słodkiego. Czasami nie bawię się już w posypywanie ich dodatkami, w wersji minimalistycznej, czyli tylko z masłem orzechowym i cynamonem też są przepyszne. Eksperymentować można też ze sposobem podania, można połączyć dwa plastry jabłka i zrobić z nich taką jakby “kanapkę”. Ale i bez tego dodatki fajnie się trzymają na maśle orzechowym. 

Dajcie znać, czy robicie sobie takie ciasteczka, a jeśli nie, to czy się skusicie 🙂

 

Kategorie: Odżywianie, Polecane, Video

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.