Szybki i prosty obiad – kasza z boczniakami

To danie ma trzy główne cechy – jest bardzo proste, bardzo smaczne i umiarkowanie zdrowe. Umiarkowanie, bo boczniaki wymagają szybkiego podsmażenia na dobrze rozgrzanej patelni, a to nie jest najbardziej pożądany przeze mnie sposób obróbki cieplnej ;). Generalnie faktem jest, że bardzo często przygotowuję coś na patelni, ale jako że zazwyczaj używam znikomej ilości tłuszczu i bardziej duszę te potrawy na malutkim ogniu niż smażę, to nie mam z tego powodu wyrzutów sumienia. Te boczniaki wymagają jednak wysokiej temperatury i takiego typowego dla smażenia skwierczenia 😉 myślę jednak, że czasami warto zrobić sobie tę przyjemność i postawić przede wszystkim na smak.

Kasza z boczniakami

Ale uwaga – jeśli chcecie, żeby było zdrowiej, boczniaki możecie osobno przygotować na grillu np. na patelni grillowej i potem dodać je do podduszonej cebuli.

Kasza z boczniakami

To bardzo szybki i prosty obiad (lub kolacja), bo przygotujecie ją w dosłownie 15-20 minut.

  • 250 g boczniaków (może być więcej, ale najczęściej pakowane są po 250 g)
  • 3/4 szklanki kaszy gryczanej niepalonej lub perłowej
  • 1 duża cebula
  • 2-3 łyżki oleju do smażenia
  • 2 łyżki sosu sojowego (oczywiście możecie użyć też po prostu soli, ale sos sojowy podkręca smak umami w boczniakach)
  • łyżka syropu klonowego (opcjonalnie)
  • świeża natka pietruszki
  • świeżo zmielony pieprz

Boczniaki kroimy w kilkucentymetrowe paski, wzdłuż blaszek. Cebulę kroimy w kostkę lub piórka.

Kaszę gotujemy według przepisu na opakowaniu. Ja zawsze gotuję ją trochę krócej, niż zaleca producent.

Na patelni rozgrzewamy olej i albo najpierw grillujemy lub na średnim ogniu smażymy same boczniaki, po czym zdejmujemy je i na tej samej patelni smażymy cebulę, albo odwrotnie – zaczynamy od lekkiego zeszklenia cebuli i dorzucamy do tego boczniaki. Druga opcja jest wygodniejsza, ale trzeba bardziej pilnować, aby cebula za bardzo się nie spaliła. Boczniaki smażymy na średnim ogniu przez około minutę, dwie, a później cały czas je mieszamy, aby się ładnie przyrumieniły. Na tym etapie dodajemy też sos sojowy i syrop klonowy.

Kiedy kasza się ugotuje, dorzucamy ją do boczniaków, mieszamy, podsmażamy to wszystko razem jeszcze przez 2 minutki. Podajemy ze świeżo zmielonym pieprzem i natką pietruszki.

Mam nadzieję, że “moja” kasza z boczniakami Wam posmakuje 🙂 koniecznie dajcie znać, jak wypróbujecie!

Kategorie: Odżywianie

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.