LifeManagerka.pl | Blog lifestylowy o zdrowym stylu życia
  • Strona główna
  • Zdrowe ciało
    • Odżywianie
    • Aktywność fizyczna
  • Zdrowy duch
    • Szczęście
    • Rozwój osobisty
    • Czas wolny
  • Zdrowy dom
  • Freelance
  • Miejsca
    • Podróże
    • Warszawa
  • Sklep
  • 0 produktów
Kategorie
  • Freelance
  • Kobieta
  • Miejsca
  • Mieszkanie
  • Polecane
  • Różne
  • Uncategorized
  • Video
  • Warszawa
  • Zdrowe ciało
    • Aktywność fizyczna
    • Odżywianie
  • Zdrowy dom
  • Zdrowy duch
    • Czas wolny
    • Kultura
    • Podróże
    • Rozwój osobisty
    • Szczęście
  • Zdrowy pies
  • O Blogu
  • Współpraca
  • Moje e-Booki
  • Newsletter
  • ZAKUPY
11K
0
13K
LifeManagerka.pl | Blog lifestylowy o zdrowym stylu życia
LifeManagerka.pl | Blog lifestylowy o zdrowym stylu życia
  • Strona główna
  • Zdrowe ciało
    • Odżywianie
    • Aktywność fizyczna
  • Zdrowy duch
    • Szczęście
    • Rozwój osobisty
    • Czas wolny
  • Zdrowy dom
  • Freelance
  • Miejsca
    • Podróże
    • Warszawa
  • Sklep
  • 0 produktów
  • Freelance

Poniedziałek freelancera – moje narzędzia pracy

  • 7 grudnia 2015
  • Agnieszka

W dzisiejszym poniedziałku freelancera opowiem Wam o “narzędziach”, bez których nie wyobrażam sobie mojej pracy. Są to zarówno rzeczy namacalne, jak i programy lub specjalnie przygotowane pliki, bez których trudno mi się funkcjonuje. 

IMG_8087

MacBook Air

Kilka osób prosiło mnie o opinię jak pracuje mi się na tym sprzęcie i ten post to dobra okazja aby o tym wspomnieć. Otóż pokochałam MacBooka za dosłownie kilka rzeczy:

+ wygląd i waga, mieści się w standardowej torebce, jest leciutki

+ długi czas trzymania baterii (przy krótkim czasie ładowania) i co za tym idzie – wygoda związana z używaniem komputera bez kabla. Nie mierzyłam tego, ale mam wrażenie, że ten komputer ładuje się do pełna szybciej niż telefon czy tablet. 

+ szybkość działania – ekspresowe włączanie się, renderowanie filmów, brak zawieszek… Komfort pracy na naprawdę wysokim poziomie

+ prosty program do montażu filmów… Ok, mógłby mieć trochę więcej funkcji, ale póki co na moje potrzeby jest wystarczający i montaż filmów na nim to czysta przyjemność

Są też minusy… Np. macowskie odpowiedniki Worda i Excela, które działają zupełnie inaczej i do dziś nie opanowałam ich obsługi… Mówiąc w skrócie – doprowadzają mnie do szału i nie wyobrażam sobie codziennej pracy na nich. Ale ogólnie przyzwyczaiłam się do Maca i do jego obsługi. Zajęło to ok. tygodnia, może trochę dłużej… Ostatecznie jednak polubiliśmy się i nie żałuję tego zakupu. 

Telefon i tablet

Kiedyś tablet służył mi do obsługi maila i social mediów kiedy byłam gdzieś na mieście. Jednak mój aktualny telefon sprawdza się w tej roli lepiej niż poprzedni, dlatego nieco wyparł tablet. Z tabletu w pracy korzystam w zasadzie już tylko do obsługi instagramowego konta mojego klienta. Dzięki temu na moim telefonie mogę mieć swój blogowy Instagram i nie muszę ciągle się przelogowywać. 

Organizer

Właściwie zrezygnowałam z tradycyjnego kalendarza na rzecz organizera z Design Your Life. To w nim zapisuję zadania do wykonania, pomysły na posty i odcinki itp. W tradycyjnym kalendarzu korzystam tylko ze strony z widocznym całym miesiącem, gdzie zapisuję jakieś bardziej odległe spotkania. W 2016 roku to też przeniesie się do organizera, więc kalendarz nie będzie mi potrzebny. Ogólnie ta nowa wersja organizera jest tak rozbudowana, że częściowo zastępuje mi on notatniki, których wcześniej miałam sporo. Teraz nie mam potrzeby wykorzystywania wszystkich stron, bo np. rzadko szczegółowo planuję każdy dzień, ale wtedy wykorzystuję te rubryki w innych celach. Przykładowo robię w nich szybkie notatki z rozmów telefonicznych.

IMG_8072

Tabelka z przychodami i kosztami

Kiedy nie miałam założonej działalności, była to tabelka ze zleceniami, w której zapisywałam comiesięczne planowane przychody. To pomagało mi kontrolować mój budżet i planować wydatki. Po założeniu firmy sprawa nieco się skomplikowała i stałej kontroli muszą podlegać też firmowe koszty i podatki. Zapisuję więc wszystkie faktury przychodowe i kosztowe, wyliczam podatek dochodowy i Vat do zapłacenia i na tej podstawie co miesiąc robię przelew na konto “podatkowe”, gdzie zbieram pieniądze na rozliczenie kwartalne. 

Narzędzie do wystawiania faktur

Jak dla mnie to must have osoby prowadzącej własną działalność. Niby można wystawiać faktury w Excelu, ale ja wolę korzystać z dostosowanego do tego narzędzia. Na początku swojej działalności testowałam Fakturownię i od razu się z nią polubiłam. Jeśli wystawiamy w miesiącu max. 3 faktury – jest bezpłatna. U mnie są miesiące, że tych FV jest więcej, dlatego musiałam kupić wersję “Start”, która w przeliczeniu na miesiąc kosztuje niecałe 7 zł (ale płacimy za nią za cały rok z góry). Program ten jest bardzo intuicyjny i zapamiętuje wiele danych, więc wystawienie nowej FV zajmuje dosłownie minutę. Ma też wiele innych funkcji, np. można wprowadzać do niego wydatki… Ale mnie za bardzo nie chce się w to bawić, więc korzystam w nim tylko z opcji wystawiania faktur.

Harmonogram Gantta

To podstawowe narzędzie project managera, za które miłuję agencję, w której pracowałam (bo w niej je poznałam). Jeśli dla jakiegoś klienta prowadzę bardziej złożony projekt, taki harmonogram w Excelu bardzo ułatwia mi rozpisanie wszystkiego tak, aby było to zrozumiałe dla klienta. Jest tam cały zakres projektu – prace do wykonania, czas startu, czas zakończenia, koszt i ewentualne uwagi. To też dobre narzędzie do kontrolowania czy o wszystkich zakresach i terminach pamiętam. W tym samym pliku w innym arkuszu tworzę sobie cały budżet – plan kosztów, koszty rzeczywiste, kwoty na jakie wystawiam fakturę klientowi itp. Aktualnie mam same proste, długoterminowe projekty, więc nie mam potrzeby korzystania z tego narzędzia, ale jeśli zaczynam coś nowego – jest ono dla mnie niezbędne. 

Zakręcany słoik ze słomką

Wiem, brzmi śmiesznie, ale jeśli podczas pracy lubicie mieć pod ręką coś do picia, to taki słoik jest świetnym rozwiązaniem. Po przewróceniu naczynia płyn wylewa się z niego o wiele, wiele wolniej i w zdecydowanie mniejszej ilości. Dzięki niemu można uchronić swój sprzęt przed zalaniem.

Wyżej wymienione rzeczy to moje niezbędniki przy pracy zawodowej. Gdybym uwzględniła w tym poście jeszcze swoją działalność blogową, dodałabym do tego dyski zewnętrzne i akcesoria fotograficzne (aparat, dodatkowy obiektyw, blendy, pilot do samowyzwalacza itp.).

 

Total
0
Udostępnienia
Udostępnij 0
Tweet 0
Pin it 0
Related Topics
  • freelance
  • praca
Agnieszka

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

Poprzedni artykuł
  • Różne

Przegląd tygodnia, który nie jest przeglądem tygodnia

  • 6 grudnia 2015
  • Agnieszka
Zobacz post
Następny artykuł
  • Aktywność fizyczna
  • Zdrowe ciało

ZdrowoMania odc. 43 – jak dbać o oczy, taniec

  • 10 grudnia 2015
  • Agnieszka
Zobacz post
Przeczytaj również
Zobacz post
  • Freelance

Zdradzam moje najbliższe plany :) Co Wy na to?

  • 4 maja 2020
  • Agnieszka
Zobacz post
  • Freelance

Dlaczego ludzie nie lubią blogerów?

  • 22 lipca 2019
  • Agnieszka
Zobacz post
  • Freelance

Mój nowy system pracy – co robię i jak to organizuję

  • 13 maja 2019
  • Agnieszka
Zobacz post
  • Freelance

Działalność nierejestrowana – dla kogo i na jakich zasadach

  • 3 grudnia 2018
  • Agnieszka
Zobacz post
  • Freelance

Składki ZUS i zmiany w 2019 roku – wszystko, co musisz o nich wiedzieć

  • 26 listopada 2018
  • Agnieszka
Zobacz post
  • Freelance

Co wybrać na freelancingu? Umowa o dzieło, umowa zlecenie czy własna działalność gospodarcza?

  • 19 listopada 2018
  • Agnieszka
Zobacz post
  • Freelance
  • Szczęście

Co po maturze – jak żyć bez studiów?

  • 25 czerwca 2018
  • Agnieszka
Zobacz post
  • Freelance
  • Różne

Zarabianie na blogu – ile zarobiłam na blogu przez ponad 5 lat?

  • 22 maja 2018
  • Agnieszka
Zniżka 100 zł na wyciskarkę

Bądźmy w kontakcie!
Social Media
  • Blogovin
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • YouTube
Archiwum
Tagi
aktywność fizyczna aparat ortodontyczny bieganie blogowanie Boże Narodzenie domowe odpowiedniki domowe słodycze freelance jesień joga kanapki kasza kasza jaglana książki lato logistyka zdrowego odżywiania miejsca mieszkanie napoje obiady pcos pies podróże Polska praca przegląd tygodnia przepisy recenzje szczęście taniec tu i teraz ulubieńcy video Warszawa wiosna wyzwania włochy zdrowe odżywianie zdrowie ZdrowoMania zdrowy produkt zima zupy śniadania świadomy konsument
LifeManagerka.pl | Blog lifestylowy o zdrowym stylu życia
  • Strona główna
  • Zdrowe ciało
  • Zdrowy duch
  • Zdrowy dom
  • Freelance
  • Miejsca
  • Sklep
  • 0 produktów
Regulamin sklepu Polityka prywatności

Wpisz wyszukiwane słowa kluczowe i naciśnij Enter.