Foodbook #4 – pomysły na śniadania i kolacje

Łapcie nowego filmowego foodbooka, tym razem z przepisami, które sprawdzą się zarówno na śniadanie, jak i na kolację. W zależności od tego jakie śniadania/kolacje preferujecie, bo to u każdego wygląda inaczej :).

Kanapki z pieczonym burakiem

Składniki: dobrej jakości, pełnoziarniste pieczywo + awokado + rukola + upieczony przy okazji burak + sól, pieprz i czarnuszka/sezam/zmielone siemię lniane. 

Kasza jaglana z owocami

Składniki: ugotowana kasza jaglana + ok. 2 łyżki syropu daktylowego lub klonowego + podgrzane do wypuszczenia soku śliwki i maliny + orzechy włoskie

Puszysty omlet na słodko

Składniki: 2-3 jajka + 2 łyżki mąki (najlepiej pełnoziarnistej) + opcjonalnie łyżka ksylitolu + dodatki w postaci owoców i jakiegoś słodkiego syropu, np. klonowego lub daktylowego

Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy z nich bardzo sztywną pianę. Następnie bardzo delikatnie dodajemy do tego żółtka i sypkie składniki i mieszamy łyżką do połączenia składników. Smażymy na patelni lekko posmarowanej olejem kokosowym. Podajemy z ulubionymi dodatkami. 

Frittata z warzywami

Składniki: 3-4 jajka + dowolne warzywa (np. papryka, fasolka szparagowa, pomidor, szpinak, cukinia, marchewka, suszone pomidory, seler naciowy, cebula, czosnek, groszek zielony itp) + zioła świeże i suszone, sól, pieprz

Warzywa kroimy i podduszamy na minimalnej ilości tłuszczu aż lekko zmiękną. W jakimś naczyniu “rozkłócamy” jajka i mieszamy je z przyprawami. Na końcu zalewamy nimi warzywa i podsmażamy lub podpiekamy w piekarniku z obu stron. Taka frittata jest smaczna również na zimno, można zabrać ją do pracy lub na piknik. 

Placki z tuńczyka i białej fasoli

Przepis pochodzi z książki “Strączki”, ale ja go odrobinę zmodyfikowałam. 

Składniki: puszka tuńczyka w sosie własnym, puszka białej fasoli (lub ugotowane 100g suchej), 1 jajko, kilka łyżek szczypiorku, 1 łyżka oleju kokosowego bezzapachowego (lub innego tłuszczu, w oryginalnym przepisie jest masło), 1 łyżka mąki orkiszowej, łyżka soku z cytryny, sól, pieprz, cząber (wspomaga trawienie warzyw strączkowych). 

Fasolę i tuńczyka odsączamy, dodajemy do nich jajko, olej i przyprawy, miksujemy blenderem. Dodajemy posiekany szczypiorek i mąkę, mieszamy. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia wykładamy i formujemy placki, pieczemy ok. 15-20 minut w 180 stopniach. Z przepisu wychodzi 6 sycących placuszków, ilość odpowiednia dla 2 osób. Wychodzą one dość suche, więc dobrze jeść je z jakimś sosem, np. jogurtowym. 

Wegańskie carpaccio z buraków

Składniki: rukola + pieczony burak + maliny + orzechy włoskie + czarnuszka + oliwa z oliwek. 

Buraka polecam upiec sobie przy okazji pieczenia innych rzeczy. Trwa to dość długo, więc nie opłaca się tego robić dla samego carpaccio. 

Mam nadzieję, że któraś z dzisiejszych propozycji przypadła Wam do gustu 🙂

Kategorie: Odżywianie

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.