Codziennie coś dla siebie #2

Jak Wam poszło w pierwszym tygodniu wyzwania? A właściwie jak Wam idzie, bo przecież pierwszy tydzień jeszcze trwa :). Mimo to przedstawiam już zadania na kolejny. Mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu. 

Przypomnę o idei – w wyzwaniu “Codziennie coś dla siebie” chodzi o to, aby w tym codziennym zabieganiu, każdego dnia znaleźć choć kwadrans na zrobienie czegoś dla siebie – dla zdrowia, dla urody, dla relaksu, dla dobrego samopoczucia po prostu. Dodatkowo próbujemy nowych rzeczy i pracujemy nad dobrymi nawykami. 

Codziennie

W tym tygodniu codziennie będziemy wysyłać dobrą energię. Bo ona wraca, więc choć robimy coś dobrego dla innych, tak naprawdę dbamy też o siebie. Codziennie powiedz lub napisz komuś coś miłego, podziękuj komuś bliskiemu za to, co dla Ciebie robi, powiedz komuś, że go lubisz i cenisz… Mam nadzieję, że po tym tygodniu wejdzie nam to w nawyk, bo mam wrażenie, że za rzadko mówimy innym miłe rzeczy. 

Poniedziałek

Tydzień zaczniemy od ćwiczenia wdzięczności. Rano po przebudzeniu pomyśl sobie o 3 rzeczach, za które jesteś dziś wdzięczna/y. Tak, wiem, w poniedziałek rano najbardziej wdzięcznym można być za dodatkowe 15 minut snu, ale jestem pewna, że mimo wszystko każdy znajdzie jakąś pozytywną myśl, z którą może zacząć nowy tydzień :). 

Wtorek

Staraj się zjeść tego dnia jak najwięcej warzyw! Dodawaj je do kanapek, rób sałatki, zrób obfity w warzywa obiad… Kilka pomysłów na warzywne dania:

Sycąca zupa z soczewicy z jarmużem i marchewką (pyszna!)

Prosta sałatka z buraków

Kokosowa zupa krem z batatów – pyszna i prosta, bez bulionu!

Rozgrzewająca zupa z batatem i kalarepą

Środa

Załatw jedną zaległą sprawę związaną z Twoim zdrowiem lub urodą. Zapisz się na jakieś badanie kontrolne lub np. do kosmetologa. W Warszawie ja oczywiście tradycyjnie polecam Natalię 🙂 

Czwartek

Czy pamiętasz, że zimą w Twojej diecie nie może zabraknąć kiszonek? Mnie zdarza się zapomnieć 😉 dzisiaj więc postarajmy się pamiętać, aby zjeść coś kiszonego. A przy okazji może zrobić zakwas buraczany lub kapustę kiszoną? To naprawdę proste, mówiłam o tym w tym filmie:

Piątek

Wieczorem wypij jakiś napój o super-właściwościach, np. któryś z tych poniższych, albo po prostu ziołową herbatę. 

3 napoje na przeziębienie

Sobota

Zacznij dzień od ćwiczeń. Nie byłabym sobą nie polecając jakichś konkretnych sekwencji jogi ;). A jeśli nie chcesz ćwiczyć jogi, to może po prostu potańcz sobie przy okazji sobotnich porządków? Polecam moją playlistę 🙂

Niedziela

Po prostu odpocznij. Z książką, z filmem, na spacerze… Tak jak lubisz. Może zjedz jakiś posiłek na mieście, aby nie musieć gotować? 

WEGE Warszawa – wegańskie i wegetariańskie restauracje w Warszawie cz. I

WEGE Warszawa – wegańskie i wegetariańskie miejsca w Warszawie cz. II

Zadania można oczywiście zamieniać miejscami. Będzie mi też bardzo miło, jeśli od czasu do czasu wrzucicie na Instagram jakąś fotkę lub Insta Stories z ich realizacji i oznaczycie hashtagiem #codzienniecosdlasiebie i #lifemanagerkainspiruje. 

Dajcie znać, jak Wam idzie i jak Wam się podobają zadania na ten tydzień 🙂

 

Kategorie: Różne

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.