Domowe nachosy (pełnoziarniste)

Dziś w cyklu domowe odpowiedniki sklepowych produktów mam coś dla słono-przekąsko-żerców :). Przepis ten idzie w parze z tym na domową tortillę, albowiem nachosy są jego skutkiem ubocznym 😉 kiedy zrobimy zbyt wiele tortilli (albo celowo możemy zrobić za dużo), wystarczy ją pokroić, doprawić, upiec i schrupać ;).

nachos

Placek tortiili kroimy na 8 trójkątów, po czym każdy z nich dzielimy jeszcze na 4 trójkąty. W miseczce rozrabiamy sobie kilka łyżek oliwy z dowolnymi lubianymi przez nas przyprawami. U mnie był to suszony czosnek, kumin, sól morska, papryka słodka i chili. Trójkąciki rozkładamy na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce i smarujemy je mieszanką oliwy z przyprawami. Ja robiłam to za pomocą dłoni, wtedy dobrze wcieram przyprawy w ciasto 🙂

Pieczemy w temperaturze 180 stopni (termoobieg) ok. 7-8 minut.

A to przykładowy skład nachosów sklepowych (znanych też jako tortilla chips):

mąka kukurydziana, olej roślinny, sól, glukoza, wzmacniacze smaku: E 621, E 635odtłuszczone mleko w proszku, maltodekstryna, suszona cebula, serwatka w proszku, suszony czosnek, aromaty, śmietana, suszone pomidory, ekstrakt z masła.

No, to chyba wszystko jasne 😉

Inspiracją do tego przepisu był dla mnie ten blog.

Kategorie: Odżywianie

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

  • To teraz jeszcze szukam przepisów na zdrowe lekkie dipy i majowke czas zacząć.

  • mniam, do tego hummus i tzatziki i mogę jeść cały dzień 🙂

    • O tak, to są świetne i zdrowe dipy! 🙂

  • Super! Ja jestem nałogowym nachosożercą, więc chętnie wypróbuję zdrowszą wersję 🙂

  • Tylko jedno ‚słowo’: omnomnom!

  • Genialne! Że też mi to nigdy nie przyszło do głowy 😉 Na pewno wykorzystam, bo do naczosów i słonych przekąsek mam słabość:)

  • Wow, kuszą. Przygotuję sobie takie 😉 Zapraszam do mnie na owsiane ciasteczka, o których wspominałam 😉

  • Super, na pewno wypróbuję!

  • wyglądają tak że tylko je chrupać!! :)))))

  • Wypróbowałam, są super 🙂

  • Marta

    uwielbiam ale czasem gdy napadnie mnie na chipsy takie serio niezdrowe to polecam takie z Tesco (marki Tesco) zwykłe solone nachosy skład : mąka ( niestety )pszenna, olej słonecznikowy (niestety 20 -30%), sól