Zdrowe przekąski na imprezę – cz. I (na słono)

Zapraszam Was dzisiaj na pierwszą część wpisu ze zdrowymi przekąskami, które świetnie sprawdzą się na imprezie. Mam nadzieję, że te inspiracje przydadzą Wam się przed Sylwestrem i później podczas karnawału. Dzisiaj skoncentruję się na potrawach słonych, a za tydzień zapraszam na słodkie propozycje. Aby być na bieżąco z moim blogiem, zachęcam do obserwowania go na Bloglovin lub polubienia mojej strony na Facebooku 🙂

Wszystkie prezentowane przeze mnie przepisy są wegańskie, ale jestem pewna, że posmakują każdemu, również mięsożercom. Co ważne – nie napracujecie się przy nich za bardzo, robi się je bardzo szybko i nie wymagają wymyślnych składników.

Kanapki z pastą o smaku wędzonej makreli

menu na impreze

Zaczniemy od kanapeczek z pastą, która smakuje bardzo podobnie do pasty z wędzonej makreli. A to za sprawą wędzonego tofu, któremu towarzyszą suszone pomidory, koperek i ogórek kiszony. Potrzebujecie: 

  • pół kostki wędzonego tofu
  • ok. 7-8 plasterków suszonych pomidorów w oleju
  • kilka łyżek oleju z pomidorów
  • ok. 2 łyżki pokrojonego świeżego koperku
  • sól i pieprz
  • 1-2 ogórki kiszone
  • opcjonalnie szczypiorek lub cebulka, np. pół szalotki

Wszystkie składniki oprócz ogórków i cebulki miksujemy na pastę (jeśli chcemy, aby była bardzo gładka, musimy dodać do niej więcej oleju lub odrobinę wody). Na końcu dodajemy do niej posiekanego w kostkę ogórka i opcjonalnie cebulkę. Mieszamy, podajemy na kanapkach lub np. mini wafelkach ryżowych.

Papryki „faszerowane” hummusem i warzywami 

Przekaski na impreze

Papryki kroimy tak, aby miały kształt „łódeczek”. Nadziewamy je hummusem (przepis na domowy hummus podawałam w tym wpisie) i pokrojonymi w kosteczkę, dowolnymi warzywami, np. papryką, pomidorem, ogórkiem kiszonym, selerem naciowym, marchewką. Całość możemy posypać np. czarnuszką lub jakimiś ziołami. 

Roladki z cukinii

zdrowe przekaski

Możecie przygotować je zarówno z surową cukinią, jak i z grillowaną. Tylko nie można zgrillować jej zbyt mocno, aby nie zrobiła się zbyt miękka i mokra. Ja lubię wersję surową. Aby ją przygotować, kroję cukinię wzdłuż na dość cienkie plastry. Smaruję je hummusem (możecie użyć też innych smarowideł, np. serka śmietankowego lub jakiejś pasty kanapkowej), delikatnie pieprzę i zawijam w nie pokrojone w słupki warzywa. Całość spinam wykałaczką. 

Pasta kanapkowa z suszonych pomidorów

Czwarta propozycja to kolejna pasta kanapkowa, tym razem z suszonych pomidorów i oliwek. Pokazywałam ją już na blogu i w ZdrowoManii. Nie lubię podawać na nią konkretnego przepisu, bo on nie istnieje, za każdym razem robię ją inaczej… Świetnie smakuje na grzankach i z dodatkiem rukoli.

Baba ghanoush

Kolejna propozycja to świetna alternatywa dla hummusu, czyli pasta z opalanych i pieczonych bakłażanów. Przepis na idealną babę ghanoush znajdziecie na Jadłonomii. Można ją podać jako dodatek do pokrojonych warzyw lub np. paluszków grissini.

Prażona ciecierzyca

Ugotowaną ciecierzycę wystarczy wymieszać z odrobiną oleju i dowolnymi przyprawami (u mnie jest to wędzona papryka) i upiec przez ok. 20 minut w piekarniku. Jeśli chodzi o temperaturę pieczenia, to ja zauważyłam dwie możliwości… Kiedy upiekłam ją w 200 stopniach i z termoobiegiem, zaczęła mi strzelać w piekarniku jak popcorn! Narobiło to trochę bałaganu, ale cieciorka wyszła bardziej chrupiąca. Bardziej chrupiąca będzie też, jak pozwolicie jej wystygnąć w piekarniku. Jeśli upieczecie ją w temp. ok. 180 stopni, nie powinna „wybuchać”, będzie bardziej miękka i treściwa. Polecam poeksperymentować z różnymi przyprawami. Robię ją już od wielu lat i za każdym razem nie mogę się od niej oderwać. 

Mam nadzieję, że spodobały Wam się moje propozycje <3 sprawdzą się nie tylko podczas imprez karnawałowych, ale też jako zdrowa przekąska w ciągu dnia.

Będę bardzo wdzięczna za wszystkie lajki i udostępnienia, które pomogą tym inspiracjom lecieć w świat! A jeśli będziecie pokazywać któryś z przepisów na Instagramie, będę wdzięczna za użycie hashtagu #lifemanagerkainspiruje. 


Kategorie: Odżywianie, Polecane, Video

W dużym skrócie - freelancerka, pasjonatka zdrowego i uważnego stylu życia, miłośniczka Warszawy, psów i kuchni roślinnej. LifeManagerka.pl to blog lifestylowy, którego tematem przewodnim jest szeroko pojęte, umiejętne zarządzanie swoim własnym życiem. Począwszy od odpowiedniego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, poprzez rozwój osobisty, a skończywszy na licznych detalach, które czynią nasze życie lepszym, prostszym i szczęśliwszym.

  • Aga rewelacyjne pomysły! Zapisuję do inspiracji. Szczególnie papryki nadziewane hummusem. Ja polecam jeszcze warzywa z dipem tahini (serek śmierankowy + tahini + odrobina miodu) – kocham 🙂

  • Z chęcią wypróbowałabym baba ganoush,ale na kuchence elektrycznej nie da się opiec bakłażanów 🙁

  • Ania Bigda

    Swietne przepisy! 🙂

  • Właśnie, chciałam pisać, że to też dobre urozmaicenie do np. śniadania. Dzisiaj mi właśnie czegoś do chleba brakowało.

  • Ale pyszności! Dziękiiiiii! ;))

  • Świetne inspiracje!

    Zaskoczyła mnie faszerowana papryka hummusem. Muszę spróbować. 🙂

  • Muszę wypróbować wszystko! Ciekawa jestem czy zasmakuje mi surowa cukinia, bo nigdy takiej nie jadłam :)!

  • Muszę wreszcie wypróbować tą ciecierzycę z pieca 😀

  • Ale super pomysły 🙂 Co roku szukam jakiś nowych pomysłów, a tu taka miła niespodzianka 🙂

  • Olga

    Nigdy nie mam pomysłu na bakłażana, więc może uda się wypróbować baba ghanoush. I z niecierpliwością czekam na słodkie propozycje 🙂

  • Tak, aktualnie ćwiczę tylko w domu. Tu jest post o moich matach 🙂 http://lifemanagerka.pl/2017/11/mate-jogi-wybrac/